برگزاری مسابقه میزبان برتر با حمایت گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی

با حمایت گروه هتل‌های ایرانگردی وجهانگردی و برخی فعالان عرصه گردشگری، برای اولین بار «مسابقه میزبان برتر» با حضور تعداد کثیری از برترین میزبانان و فعالان عرصه هتلداری و رستوران‌داری سراسر کشور برگزار و نفرات برتر این رشته انتخاب شدند.

به گزارش روابط عمومی و اموربین‌الملل گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی بیش از ۹۰ تن از مهمانداران، میزبانانِ رستوران‌ها و هتل‌ها و دانشجویان رشته هتلداری در این مسابقه شرکت کردند که آقای اسدی از هتل کرمان در بخش میزبانی به مقام اول دست یافت و آقای فلاح از هتل لاهیجان هم با وجود شایستگی و رسیدن به مرحله پایانی از دریافت مقام جاماند.

بجز گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی، برخی از حامیان این مسابقه عبارت بودند از شرکت آوای جلب سیاحان، رستوران مرشد، شرکت رویال، شرکت بل بوی، رستوران دوورا، مجله هتل، انتشارات تخصصی گردشگری و هتلداری مهکامه، شرکت HRC و قهوه لانتیکو.

بر اساس این گزارش، مسابقه میزبان برتر، استانداردهای خاصی برای پذیرش شرکت کنندگان داشت و هیات داورانِ آن متشکل از اساتید هتلداری و خبرگان این عرصه بود.

این مسابقه با هدف جلب توجه بیشتر مسئولان صنعت هتلداری و رستوران‌داری کشور و ایجاد انگیزه در میان دست‌اندرکاران این رشته‌ها برگزار شد.

میزبانی و تشریفات، دو مقوله درهم تنیده در عرصه صنعت هتلداری و رستوران‌داری است که کشور ما برای رشد گردشگری بشدت نیازمند ارتقاءِ استانداردهای آن است.

گفتنی است صنعت گردشگری در سالهای اخیر مورد توجه بیشتر مسئولان قرار گرفته؛ اما علاوه بر ساخت هتل، رستوران و مکان‌های تفریحی، می‌بایست نیروهای متخصص، کارآمد و باانگیزه را نیز برای جذب و پذیرایی از گردشگران آموزش داد.

طبق آمارهای رسمی تعداد گردشگران خارجی در سال‌های اخیر نسبت به قبل بطور چشمگیری افزایش نشان می‌دهد و اشتیاق گردشگران بویژه اروپایی‌ها نسبت به جاذبه‌های گردشگری ایران دو چندان شده است.