دکتر جهانیان:

آموزش نیروی انسانی مهم‌ترین مولفه پیشرفت کمی و کیفی در گردشگری

آموزش گردشگری در دانشگاه علم و فرهنگ در تعامل با دانشگاه‌های بین المللی انجام می‌شود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ دکتر منوچهر جهانیان – رییس دانشکده علوم گردشگری- با اعلام این مطلب افزود: در دنیای امروز سومین صنعت تاثیرگذار بر خلق ثروت و افزایش درآمدهای اقتصادی کشورهای مختلف جهان و همچنین رفاه جوامع محلی و میزبان، «صنعت گردشگری» است که یکی از مولفه‎‌های اصلی و مهم در توسعه و شکوفایی صنعت گردشگری، جایگاه و نقش نیروی انسانی آموزش دیده و متخصص می‌باشد.

وی افزود: کشور ایران با جاذبههای متنوع و بی‌نظیر گردشگری در توسعه تعاملات بین المللی و اهمیت و جایگاه آن در سازمان جهانی گردشگری و بازارهای هدف گردشگری برای افزایش گردشگران خارجی و توسعه گردشگری داخلی منوط به بکارگیری منابع انسانی آموزش دیده و ماهر می‌باشد.

دکتر جهانیان گفت: دانشکده علوم گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ به عنوان اولین دانشکده گردشگری کشور و یکی از قطب‌های علمی گردشگری کشور با بهره‌گیری از اساتید مجرب و متخصص کشور، تعامل با دانشگاه‌های خارجی از جمله دانشگاه‌های کشور اتریش و... رسالت آموزشی خود را معطوف به تامین نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده در مقاطع کارشناسی در دو حوزه تخصصی مدیریت گردشگری و هتلداری در تعامل با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و بخش خصوصی گردشگری کشور نموده است.

رییس دانشکده علوم گردشگری بیان کرد: این دانشكده در 12 كد رشته از جمله مدیریت گردشگری-بازاریابی گردشگری، مدیریت هتلداری، طبیعت گردی (اکوتوریسم)، جغرافیا-برنامه‌ریزی گردشگری منطقه‌ای، گردشگری مذهبی، مدیریت کارآفرینی و... در مقاطع كارشناسي ناپیوسته، کارشناسی پیوسته، کارشناسي ارشد و دكتري خدمات آموزشی، پژوهشی و کارآفرینی ارائه می‌کند.

وی همچنین در ادامه افزود: در این دانشکده علاقه‌مندان می‌توانند براساس سوابق تحصیلی رشته هتلداری دانشگاه علم و فرهنگ را انتخاب نمایند و به افق‌های پیش‌روی آینده گردشگری در پسا کرونا امیدوار باشند.

دکتر جهانیان تاکید کرد: رشته «جغرافیا و برنامه ریزی گردشگری» رشته جدید این دانشکده است که در سال 1400 در مقطع کارشناسی ارشد به رشته‌های دانشکده علوم گردشگری اضافه شده است.