اهمیت مهارت‌های آموزشی و  اجرایی در تربیت نیروی انسانی صنعت گردشگری

گردشگری سومین صنعت بزرگ و تنها صنعت انسان محور در جهان است. بی‌تردید مهارت اجرایی به تنهایی در عرصه فعالیت‌های  گردشگری کافی نبوده و از سویی  آموزش‌های آکادمیک گردشگری نیز برای تربیت منابع انسانی علمی و مهارتی به کار نمی آید و  لذا توجه همزمان  به مهارت‌های آموزشی و  اجرایی در تربیت نیروی انسانی صنعت گردشگری اهمیت بسیار دارد.

دانشکده علوم گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ به عنوان نخستین دانشکده گردشگری کشور و یکی از قطب‌های علمی و مهارتی گردشگری کشور با بهره‌گیری از اساتید مجرب و متخصص کشور، تعامل با دانشگاه‌های خارجی از جمله دانشگاه‌های کشورهای اروپایی و... رسالت آموزشی خود را معطوف به تامین نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده در دو حوزه تخصصی مدیریت گردشگری و هتلداری در تعامل با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و بخش خصوصی گردشگری کشور نموده است.

دانشجویان دانشکد‌ه ‌علوم گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ نقش پررنگی در هسته‌ها و زیست بوم ‌کارآفرینی‌ بنیاد توسعه کسب و کار و پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی داشته و درصد قابل توجهی از آمار اشتغال دانشجویان را به خود اختصاص داده‌اند.

دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ در مقاطع و رشته‌های مختلف گردشگری می‌توانند به محض ورود به این دانشگاه به صورت رایگان و بدون پرداخت مبلغ اضافه در مراکز وابسته نظیر: پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، بنیاد توسعه کسب و کار و همچنین موسسه توسعه پایدار گردشگری علم و فرهنگ همراه با مربیان متخصص مهارت آموزی تخصصی نموده و با حمایت این مراکز ایده‌های خود را به پروژه و کسب و کار تبدیل نمایند. به این ترتیب دانشجویان این دانشگاه نه تنها دغدغه شغلی نخواهند داشت بلکه همزمان با گذراندن دوره تحصیلی به کارآفرینان تخصصی رشته تحصیلی خود نیز تبدیل خواهند شد.

دانشكده علوم گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ در 13 كد رشته از جمله «مدیریت گردشگری-بازاریابی گردشگری»، «مدیریت هتلداری»،«طبیعتگردی (اکوتوریسم)»، «جغرافیا-برنامه‌ریزی‌گردشگری منطقه‌ای»، «گردشگری مذهبی»، «مدیریت کارآفرینی»، «جغرافیا و برنامه‌ریزی گردشگری شهری» و...در مقاطع كارشناسی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته، کارشناسی‌ارشد و دكتری خدمات آموزشی، پژوهشی و کارآفرینی ارائه می‌کند.

دانشجویان دانشکده علوم گردشگری تمامی مقاطع و رشته‌ها در طول دوران تحصیل از فرصت ایده ‌آل حضور در اردوهای علمی، شرکت در جشنواره‌های تخصصی بین‌المللی گردشگری و تجربه بازدید مقصدهای گردشگری برخوردارند.

رشته «مدیریت ورزشی- مدیریت رویدادها و گرشگری ورزشی» جدیدترین رشته این دانشکده است که در سال 1401 به رشته‌های دانشکده علوم گردشگری اضافه شده است.

دانشگاه علم و فرهنگ از جمله معدود دانشگاه‌های ایرانی است که با اتخاذ رویکرد دانشجو محوری در عمل نشان داده که رضایتمندی دانشجویان همواره در اولویت نخست قرار دارد. از این رو حمایت همه جانبه از دانشجویان و هدایت آنها در مسیر تعالی زندگی دانشجویی فرهنگ سازمانی غالب در این دانشگاه است.

دانشگاه علم و فرهنگ جزو نخستین دانشگاههایی است که با درک فشار اقتصادی جامعه راهکارهایی چون اعطای تسهیلات ویژه صندوق مجیر به دانشجویان علاوه بر صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم را پیش بینی کرده و سالیانه تسهیلات و تخفیف های قابل توجهی به دانشجویان برتر خود اعطاء می نماید.

مدرک دانشگاه علم و فرهنگ در سطح بین الملل کاملا معتبر بوده و تعاملات بین المللی با دانشگاه های معتبر و تراز اول جهان و جذب دانشجویان خارجی سبب توسعه روز افزون اعتبار این دانشگاه شده است.

دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی رشته‌های علوم انسانی، گردشگری و مدیریت مجاز به انتخاب تمامی رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد دانشکده علوم گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ می‌باشند.

علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر یا شماره های 09391426848 و 09392487823 تماس حاصل نمایند.

لینک‌های مهم