به منظور شناسایی و حمایت از ایده های نو؛

برگزاری استارتاپ ویکند گردشگری مشترک بین دانشگاه های علم و فرهنگ و مون پلیه

استارتاپ ویکند بین المللی با موضوع" گردشگری، تکنولوژی و نسل های آینده" با همکاری دانشگاه علم و فرهنگ، دانشگاه مون پلیه فرانسه، پژوهشکده گردشگری و یونسکو برگزار می گردد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، به منظور شناخت و حمایت از ایده‌های نو و جذاب در حوزه گردشگری، استارتاپ ویکند بین المللی با موضوع" گردشگری، تکنولوژی و نسل‌های آینده" و همکاری مشترک دانشگاه علم و فرهنگ، دانشگاه مون پلیه فرانسه، پژوهشکده گردشگری و یونسکو برگزار ششم و هفتم دسامبر (پانزدهم و شانزدهم آذر) می‌گردد و دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی به شرط اینکه پروژه آنها در ارتباط با حوزه گردشگری باشد، می توانند در این استارتاپ شرکت کنند.

استارتاپ ویکند " گردشگری، تکنولوژی و نسل های آینده" دارای سه مرحله است. در مرحله اول، تمامی ایده های پروژه (حداکثر 2 صفحه و به زبان انگلیسی) به کمیته علمی(بنیاد کسب و کار دانشگاه علم و فرهنگ) ارسال می شود. در مرحله دوم نیز10 پروژه برتر برای برگزاری مسابقه دو روزه انتخاب می شوند و با یکدیگر به رقابت می پردازند. در مرحله سوم تیم برنده برگزیده در استارت آپ ویکند دانشجویی حوزه گردشگری برای فراگیری و شرکت در دوره دانش افزایی و نیز آشنایی با شرایط راه اندازی کسب و کارهای خلاق و دانش بنیان به فرانسه اعزام و در کارگاه های آموزشی شرکت خواهد کرد. نتیجه این استارتاپ به دانشجویان ایرانی کمک می‌کند تا پروژه های بالقوه خود را به بازار گردشگری ایران معرفی کنند. علاوه بر این، دانشجویان این فرصت را پیدا می کنند که با دانش روز گردشگری و نوآوری های موجود در کشور فرانسه آشنا شوند. در نهایت، این امر به شرکت کنندگان این انگیزه را می دهد تا تصویری بزرگتر و حقیقی تر از پروژه خود داشته باشند و بتوانند آن را در کشور اجرایی کنند.

گفتنی است؛ استارتاپ ویکند یک برنامه 54 ساعته آخر هفته است که در آن گروهی از صاحبان ایده، توسعه‌دهندگان، علاقه‌مندان به راه‌اندازی شرکت‌ نوپا، هنرمندان حوزه گرافیک با هم جمع می‌شوند و تیم‌هایی تشکیل می‌دهند تا یک شرکت نوپای جدید راه‌اندازی و نمونه اولیه‌ای از کار خود ارائه نمایند و در انتهای آخرین روز، ماحصل کار خود را به داوران مسابقه ارائه دهند. در این مسیر مربیانی از سوی مجریان استارتاپ ویکند تعیین می شوند تا به تیم ها کمک های فکری و حمایتی کنند. در پایان فعالیت دو روزه، هر تیم پروژه خود را ارائه می دهد و داوران نیز گروه برنده را انتخاب می کنند. علاقه مندان برای شرکت در این استارتاپ تا هفتم آبان ماه فرصت دارند، ثبت نام اولیه خود را انجام دهند.

برای اطلاعات بیشتر به سایت tsw.usc.ac.ir مراجعه نمایید.